Turbokompresori su vrsta indukcionog sistema koji komprimuju vazduh koji ulazi u motor. Prednost kompresovanja vazduha je u tome što se time ubaci više vazduha u cilindar, a više vazduha znači da i više goriva može da se doda. Na taj način se dobija više snage iz svake eksplozije u svakom cilindru. Motor sa turbokompresorom proizvodi više ukupne snage od motora bez turbokompresora, što značajno poboljšava odnos snage i težine motora.
Da bi postigao ovo poboljšanje, turbokompresor koristi izduvni tok iz motora za okretanje turbine, koja pak pokreće vazdušnu kompresor.
Turbokompresor se u osnovi sastoji od rotora i kompresora postavljenih na zajedničkoj osovini. Rotor je smešten na izduvnoj grani motora pa se okreće pomoću izduvnih gasova motora, istovremeno pokrećući kompresor smešten na usisnoj grani motora. Kompresor uvlači i komprimuje usisani vazduh pod pritiskom većim od atmosferskog kako bi veća količina mogla stati u komoru za sagorevanje.
Turbina i turbokompresor se vrte brzinom do 150.000 obrtaja u minutu, što je oko 30 puta brže nego što mogu obični motori automobila. Zato turbo motori moraju imati efikasno rešeno podmazivanje kompletnog sistema.
Usisavanje svežeg vazduha
Izduvavanje komprimovanog vazduha
Interkuler – hladnjak komprimovanog vazduha
Usisni ventil
Izduvni ventil
Ulaz izduvnog gasa u kućište turbine
Izlaz izduvnog gasa
Ostavite komentar